TRX

TRX Suspension training

Az átlag emberek személyi edzése – figyelembe véve az aktuális fittségi szintet és a kitűzött fittségi célokat – a funkcionális erőfejlesztésről kell, hogy szóljon. Ezen azt értem, hogy olyan gyakorlatokat kell végezni, melyek egyszerre hatnak a vázizom rendszerre és a keringési rendszerre. A mindennapi életben mozgás közben kell erőt kifejteni, így elsődleges fontosságú a core izmok stabilitása. Ehhez képest azt látjuk, hogy a gépekkel telezsúfolt fitnesz termek inkább a testépítő módszerekkel edzők igényeit elégítik ki (izolált gyakorlatok egy-egy izomcsoportra), ugyanakkor a célközönség az átlagemberekből áll. Véleményem szerint nonszensz, hogy 8-9 óra ülőmunka után az emberek azért mennek el a fitnesztermekbe, hogy ülve végezzenek izolált gyakorlatokat, miközben derekukat a háttámlának feszítve kímélik core izmaikat (pont azokat az izmokat, amikre a mindennapi életben a legnagyobb szükségük van). Fel kell állni a gépektől és a funkcionális eszközök és módszerek felé kell fordulni (a preventív szemlélet is ezt követeli)! Ezt igazolják a tapasztalatok, a vendégek visszajelzései és a külföldi szakemberek fitnesz világ jövőjére vonatkozó egybehangzó előrejelzése. A fitnesz világ átrendeződése és a valódi fittség fogalmának újragondolása across fit mozgalom elindulásával megkezdődött. A cross fit edzés hatékony és funkcionális, de az emberek többsége számára brutális. A TRX ezt a fajta kemény, de hatékony edzést teszi elérhetővé az átlagemberek számára is.Abszolút funkcionális tréning, egyszerre dolgoztatjuk a vázizom rendszert és a keringési rendszert, miközben a core izmok folyamatosan stabilizálnak. A TRX-ben megtaláltam azt az eszközt, amellyel saját és vendégeim edzéseit is hatékonnyabbá és élvezetesebbé tehetem. A TRX egyszerűségének, hatékonyságának és sokoldalúságának köszönhetően a funkcionális edzésmódszerek zászlóshajója lesz. TRX csoportos órák előnyei:

  • Sokoldalú terhelés, egyszerre fejlődik az erő és az
  • állóképesség, javul a koordináció.
  • Nagy intenzitás, fokozott kalória égetés.
  • Funkcionális tréning, összetett mozgások, sok
  • izom dolgozik egyszerre.
  • Csökken a vérnyomás.
  • Minden gyakorlatnál dolgoznak a core izmok.
  • Erősödnek az izületi szalagok.
  • Intenzív edzés, fokozott utóégető hatás (az edzés
  • után még 24-48 óráig égnek a kalóriák).
  • Hatékony alakformálás (megfelelő táplálkozás mellett),
  • csökken a testzsír és nő az izom százalék.
  • A gyakorlatok folyamatosan nehezíthetők és végtelen
  • számban variálhatók.
  • Nemtől, kortól és fi ttségi szinttől függetlenül
  • mindenki számára élvezetes és sokoldalú terhelés.
  • Olyan képességeket fejleszt, melyekre a mindennapi
  • életben is szükség van.
  • Energiával tölt fel.