Cross Training

Cross Training

 

A cross training egy olyan eszés forma  melyben több sportág mozgásanyagát felhasználva a lehető legtöbb kondicionális képességet fejlesztjük egyszerre, illetve felváltva.

 Ezen képességek a következők:

  1.  Erő: a külső erő és a mozgás közben fellépő ellenállás leküzdése az izomzat aktív erőkifejtésének segítségével.
  2. Gyorsaság: a mozgások lehető leggyorsabb végrehajtása adott feltételek mellett.
  3. Koordináció: a képesség, hogy különböző mozgáselemeket egy mozgássá kombináljunk.
  4. Állóképesség: a szervezet elfáradással szembeni ellenálló képessége sportbeli tevékenység során.
  5. Hajlékonyság: a képesség, hogy egy ízületben maximális legyen a mozgástartomány

A különböző mozgásformák mixelésével igen hatékony edzéshatást tudunk elérni, ezen képességek fejlesztésében. A cross training nagy előnye a hagyományos fitness teremben végzett edzésekkel szemben az, hogy itt az eszközigény igen csekély. Az edzések jelentős része saját súllyal végzet gyakorlatokból épül fel, de emellett kézi súlyzókat, gumikötelet, ugrókötelet, step padot, medicinlabdát is használunk.
Cél a minél hatékonyabb és változatosabb edzés, valamint új mozgásformák megtanulása, alkalmazása. Mivel a tréningek összetettségben, terjedelemben és nehézségben különbözőek, ezért minden ember számára alkalmazható. Szabadidő sportolótól az élsportolóig egyaránt.

Cross training edzésen a fejlődés garantáltan nem marad el!